Na obisku: mali Vikingi

Za male Vikinge bi lahko rekli, da so majhno podjetje z velikimi idejami in smislom za lepe kombinacije. Obiskali smo tudi njihov showroom v Izoli, kjer nas je Željka popeljala na popotovanje vse od samega začetka in osnovne ideje za znamko, do prvih kreacij, zaupala pa nam je tudi nekaj namigov za prihodnost.

Njihova kolekcija je usmerjena v otroška oblačila in dodatke, ki so kakovostno narejeni in izdelani iz vidika funkcionalnosti ter estetike. Kot smo namreč izvedeli, Željka in njena mama, ki se lahko pohvali s spretnostmi za šivalnim strojem, črpata navdih iz otroških potreb in razmišljata o tem, kaj bi mamicam in malim navihančkom prišlo najbolj prav. 



Kako bi opisali vašo znamko in kaj predstavlja?


Vedno pravim in poudarjam, da za to znamko stojiva dve osebi, obe mami, ena je že babi (se pravi, moja mama) in naša znamka temelji na mojih dveh otrocih. Vse, kar počneva, je najprej narejeno zanju. Že iz tega starševskega vidika tako vedno gledava, da so najini izdelki preprosti in funkcionalni. Poleg tega pa morajo seveda biti tudi lepi. Tako bi tudi opisala znamko – funkcionalna, preprosta in lepa.

 


Kaj je bil glavni razlog za začetek?


Pobudnica je bila brez dvoma moja prijateljica Kaja, ki je tudi sama ustvarjalka. Takrat je bilo ravno obdobje, ko sva bili z mamo obe brez službe in spodbudila naju je, da bi skupaj začeli ustvarjati. Sama sem imela nekaj znanja, sicer predvsem v birokraciji, mama pa je imela šiviljsko znanje, saj je več let šivala. In tako sva zaštartali svoje podjetje in malo po malo naju je pot pripeljala tu, kjer sva in zaenkrat sva zelo veseli.

 

Se spomnite svojega prvega izdelka?

Seveda! Prvo so pri nas nastale harem hlače. Tako smo začeli telovaditi s šivalnim strojem, seveda se je naša ponudba od samega začetka močno razvila in izpopolnila, veliko novosti pa še načrtujemo. Lahko bi rekla, da smo vedno na lovu za novimi in dobrimi idejami.



 

Poleg mame, ali še kdo dopolnjuje vašo ekipo?

 

Načeloma se naša ekipa širi in krči vse v skladu s potrebami. V prvem planu sva, kot sem že omenila, jaz in mama, naša Ana, potem nama včasih priskoči na pomoč tudi moja sestra Nikolina. Je pa res, da v danem trenutku izkoristimo vsakega, ki pride mimo, če je za to nuja. Pa tudi Vasilije in Jana, moja dva otroka, sta glavna modela, na njiju je zasnovana celotna znamka in zato sta večkrat v centru pozornosti. Kar se tiče ostalih, pa po potrebi.

 

Kje predstavljate svoje izdelke?

Trenutno smo kot znamka najbolj aktivni na socialnih omrežjih, in sicer na Instagramu in Facebooku. V Izoli imamo tudi showroom, ki je odprt trikrat na teden. Tam si lahko ogledate nekatere naše izdelke, nekaj malega lahko tudi kupite in navadno je to tudi lokacija za vse osebne prevzeme itd. Imamo tudi spletno trgovino, vendar priznam, da tam nismo najbolj ažurni. Če dam primer, trenutno imamo še objavljene lanske novoletne izdelke in strani še nismo uspeli osvežiti. Je pa res, da trenutno pripravljamo nekaj novega in takšne novosti navadno vzamejo veliko več časa. Vendar bomo sčasoma vse uredili.



 

Kako poteka vaša dnevna rutina?

Dan ima samo 24 ur in moram priznati, da smo aktivni skoraj cel čas. V inbox namreč prihajajo sporočila dan in noč in trudim se biti konstantno dosegljiva in na voljo. To pa seveda za seboj prinese pozitivne in negativne posledice. Prednost je zagotovo ta, da tako zadržimo kupca, saj se je po nekaterih raziskavah pokazalo, da s počasno odzivnostjo kupca mine volja in se premakne naprej.
Dan torej navadno začnem tako, da zjutraj odgovorim na vsa sporočila, potem pa počasi izpišem naročila, podam nadaljna navodila za delo itd. Kot se dan začne se tudi konča, se pravi s pregledom sporočil, vmes pa šivamo, iščemo nove ideje in razmišljamo, kdaj poklicati Svet metraže, da nam ne zmanjka blaga.

 

Poleg Vasilija in Jane, kje še iščete inspiracijo?

Iskreno, čisto povsod, saj vedno kaj vidiš ali slišiš. Včasih prelistam Delo in že najdem kakšno idejo, saj me nekaj, kar sem prebrala asocira na nekaj drugega. Tudi na spletu pogosto brskam za idejami, Pinterest je prav tako zelo uporaben. Izhajam pa vedno iz vidika, da je stvar funkcionalna, ker tudi jaz kot mama skozi življenje s svojima dvema otrokoma iščem, kaj bi mi prišlo prav. Včasih tudi kakšna prijateljica objavi kaj, kar mi pade v oči in takoj mi misli začnejo delati, kaj bi dodali v ponudbo. Na primer, zadnjič sem ravno videla pri znanki, da je njena hčerka imela simpatične elastike iz tujine, pa sem si zamislila, da bi podobne lahko tudi tukaj naredili, saj jih na našem trgu še ni.



 

Imate kakšno prigodo iz dela?

Vedno, ko imaš stik z ljudmi imaš ogromno prigod in včasih res naletiš na prave “cvetke”. Ravno sem se spomnila ene. Večina šivilj si na socialnih omrežjih izmenjujemo izkušnje, prav tako se obveščamo o neresnih strankah in podobnih prigodah, da se malo informiramo. In vsako leto, ravno okoli praznikov nam vsem ena in ista stranka naroči novoletne kompletke in čaka, katera bo tako naivna, da ji ga bo poslala brez plačila. Sicer imamo pri nas pravilo, da ne pošiljamo paketkov z možnostjo kasnejšega plačila, razen, če osebo poznamo in jo lahko pocukamo za rokav ter tako spomnimo, da mora poravnati račun. Se pa najdejo tudi taki in vedno je potem zanimivo poslušati, kakšne izgovore imajo.

 

Kaj si predstavljate pod sloganom podpiramo Slovensko?

To, da je produkt v celoti oz. maksimalno kar se da narejen v Sloveniji. Vedno bolj me moti oz. mi je smešno, koliko promocije damo na npr. skandinavski vzorec oz. na tuje blago. Zakaj bi tako podpirali tuje, če pa imamo toliko dobrih, sicer manjših in morda kakšen evro dražjih vendar domačih proizvodov. Tako bi več vsega ohranili znotraj meja naše države in bi potem bili tudi finančno mogoče malce bolj v plusu. Kot vem nimamo pri nas tovarne blaga in razumem, da je to treba od nekod uvoziti, ampak potem bi po moje morali malce več od uvoznikov kupovati in ne neposredno iz tujine. Tako bi denar krožil po naši državi. Sama vedno najprej pregledam slovenski trg in komaj nato tuji.



 

Katere oblikovalce/kreatorje podpirate?

Poleg priznanih svetovnih znamk, ki jih bolj spremljam zase, mi je od domačih zelo pri srcu Valentina Šumrada. Drugače jih spremljam kar veliko, že zato, da vidim, kaj se ustvarja in kaj se dogaja na trgu. Valentina pa me je s svojim delom res prepričala, tudi za mojo Jano večkrat kaj kupim pri njej. Ima pa res bolj specifičen stil in ni za vsakega, vendar ravno to naredi njene kreacije res posebne. Pri njej si lahko zagotovo prepričan, da ne bo še kdo imel istega izdelka. In ne smem pozabiti na Kajo in njene Sweet monsters, večkrat tudi njo podprem z nakupom.

 

Imate v mislih koga, s katerim bi radi sodelovali ali pa ste že sodelovali in je bilo uspešno?

Seveda! Prvo bi rada pohvalila Zorano Živić iz Zoki.Art, ki je za nas naredila ilustracije in to je ena izmed novosti, na katere se pripravljamo. Upamo, da bomo že do konca tega leta imeli pri nas tisk slovenskih ilustratorjev. Ilustracije so namreč že pripravljene, iščemo samo še dobro tiskarno in upamo, da bo vse pripravljeno konec tega leta. Tudi z Ano Redek Furlanič iz Fra by Ana Redek, ki ustvarja res lep nakit smo na zvezi in se nadejamo, da bi pripravili limited edition kolekcijo. In seveda, našo eno in edino Sabino iz Ateljeja spominov, ki od naših prvih začetkov poslika vsako našo kolekcijo, njene slike so tisti končni detajl, ki upodobi vso strast vloženo v izdelek.



 

Na kaj pomislite, ko slišite Svet metraže?

Na blago! Vedno, ko kaj potrebujemo, prvo preverimo vašo ponudbo, saj je to najhitrejša možnost in še blizu ste. Če se slučajno zgodi, da nečesa nimate ali pa ni dovolj zaloge, preverim še pri ostalih ponudnikih. Ampak rada bi izkoristila to priložnost, da vas pohvalim za vso podporo, ki jo pri vas dobimo in za ažurnost. Tudi preko telefona vedno dobro svetujete in priskočite na pomoč, ko kaj potrebujemo. In z veseljem bi vas imeli tudi v Kopru, morda samo tako poudarim za razmislek :)

 

S katerimi materiali najraje ustvarjate?

Jersey in prevešanka sta naša osnova, je pa res, da imamo zadnje čase tudi več bombažnega poplina. Kot verjetno mnogi, se tudi mi trenutno utapljamo v zaščitnih pralnih maskah, kar mi je po eni strani sicer všeč, ker je to seveda vrsta dohodka. Po drugi strani pa imam občutek, da se oddaljujemo od tega, kar najraje počnemo in to je šivanje otroških oblačil. Vseeno upam, da se bo vse skupaj v zvezi z virusom umirilo in bomo lahko normalno delali naprej s polno paro.



 

Želite v prihodnosti spremeniti svojo ponudbo, ali bi radi ostali pri otroških oblačilih?

Ker sva ravno prej govorili o anekdotah, naj še omenim, čisto na začetku, ko smo pripravljali male Vikinge, sem jaz spacala skupaj logo, da vidimo, v katero smer nas bo pot popeljala. Ko se nam je malo odprlo, pa smo rekli, da je treba ustvariti neko grafično podobo znamke. Našemu oblikovalcu sem takrat povedala, kako bi rada, da je videti in kako si logo predstavljam. Ker je fant, je seveda vse naredil iz moške perspektive in čeprav je bil viking zelo podoben temu, ki ga imamo danes, je bil čisto črn in prav rokerski, še iz rogov mu je nekaj viselo in seveda sem ga zavrnila, saj se ne sklada s predstavo o otroški znamki. No, mogoče ga bomo uporabili za neko “leather” varianto v prihodnosti, če bi se osredotočili tudi na moška oblačila. O tem smo namreč na začetku tudi razmišljali, pa še nismo naredili koraka v to smer.



 

Kaj bi radi svetovali mladim ustvarjalcem?

Predvsem na začetku ni lahko, ampak ne obupati – tudi mi nismo in niti ne bomo. Ko smo začeli, še ni bila taka masa ustvarjalcev pri nas oz. jih jaz nisem poznala toliko in takrat je bila prodaja veliko boljša. Saj ne, da bi bilo finančno stanje sedaj slabše, ampak, ker je taka prenasičenost se velikokrat zgodi nižanje cen. Tako da, ne obupati, pa vsakemu želim, da je čim bolj ustvarjalen in samosvoj.